مقالات آرشیو خبر ها
پنج دلیلی که یوونتوس را امیدوار نگه می دارد

پنج دلیلی که یوونتوس را امیدوار نگه می دارد

از سه هدف مهم فصل جاری رقابت های فوتبال، یک هدف به دست آمد، هدف دیگری از دست رفت و حالا تنها یک هدف باقی ست. یوونتوس در شرایطی به جامی دیگر فکر می کند که حال و روز خوشی ندارد اما برای یووه گذشتن از مشکلات و روزهای سیاه غیر ممکن نیست، هر چند که نمی توان این روزها را کاملا سیاه دانست زیرا نهمین قهرمانی متوالی در ایتالیا از راه رسید و این تیم قهرمانی دیگری را در سری آ جشن گرفت، با این حال نمایش و نتایج هفته های اخیر بیانکونری چندان امیدوار کننده نیست و تیفوسی ها را برای رویارویی برابر لیون در لیگ قهرمانان اروپا نگران ساخته.

 

اما با تمام این اوصاف مجموعه بیانکونری امیدوار است که ساری و شاگردانش یک بار دیگر به خود بیایند و در دیدار برابر لیون نشان دهند که یوونتوس قصد توقف ندارد.

 

در اینجا به پنج دلیل برای امید داشتن به یوونتوس حتی در این شرایط که شاید بازیکنانی را نیز در این دیدار در اختیار نداشته باشد، اشاره می کنیم.

 

1 ― رونالدو

 

یووه می تواند روی ستاره شماره یک خود حساب باز کند. کریس بارها در دیدارهای اروپایی نشان داده که کریس دیگری ست. او چنان در این رقابت ها بازی می کند که گویی در حیاط خانه اش در حال تمرین است. او در لیگ قهرمانان انگیزه و انرژی ویِژه ای می گیرد که این مسئله می تواند به موفقیت یووه کمک کند. هر چند که شاید در این دیدار زوج هفته های اخیر خود را در کنار خود نبیند اما برای او حضور در یک رقابت اروپایی کافی ست تا یک بار دیگر بدرخشد. امار نیز نشان می دهد که او تاثیرگذار ترین بازیکن تاریخ این رقابت هاست، جام های اروپایی به او قدرت عجیبی می دهند و حالا یووه او را در اختیار دارد و می تواند به درخشش خارق العاده او امیدوار باشد.

 

2 ― امادگی بدنی

 

شاید برای شما سوال پیش بیاید که امادگی بدنی یووه در این بخش نباید ارزیابی مثبتی داشته باشد اما باید بگویم که یووه یک ماه و نیم است که در یک رقابت واقعی بازی می کند و از نظر فیزیکی و جسمی بودن در دوره ای از رقابت ها به تیم و بازیکن کمک می کند اما لیون برای پنج ماه است که متوقف شده و تنها برای روزهای اندکی به بازی ها برگشته، هر چند که بازی در وقت های اضافی نیز نشان داد که امادگی جسمی خوبی دارند اما این به معنا نیست که بتوانند در یک رقابت واقعی در یک دیدار اروپایی توان مقابله با تیمی که تنها یک هدف دارد و آن برتری و گذر از این مرحله است را داشته باشند. در این بخش یوونتوس از لیون پیش است.

 

3 ― استادیوم خانگی

 

دیدار برابر رم تنها شکستی بود که یووه در خانه در این فصل متحمل شد. دیداری که نمی توان بی تفاوت از شکست در آن گذشت اما این امار نشان می دهد که این استادیوم و بازی در این ورزشگاه می تواند فاکتور مهمی محسوب شود. این ورزشگاه همه خوش یمن بوده و حالا بدون هوادار هم حتی در این دوره می تواند برای یووه یک امتیاز مثبت تلقی شود و می توان منتظرنتیجه ای شد که یووه را راهی لیسبون کند.

 

4 ― ساری

 

می دانیم او محبوب نیست، او جز مربیان باهوش نیست و شاید هرگز هم نخواهد بود اما ساری می داند که در لیگ قهرمانان چه کند، شاید به خاطر اینکه فصل گذشته در لیگ اروپا چلسی را به قهرمانی رساند و می داند چه می خواهد. بازی برابر لیون برای او بسیار مهم است بسیار، شاید اینده او به این بازی ربط داشته باشد و حالا هزاران دلیل برای انگیزه های برتری جویی او می توان یافت. به نظرمیرسد ساری راه های غلبه بر لیون را یافته و می تواند با یک پیروزی تاریخی راهی برای آشتی با هواداران یووه را نیز بیابد.

 

5 ― مقایسه بازیکنان

 

یووه حتی در شرایط کنونی از فرصت و شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار برخور دار است. با این حال بانوی پیر مصدومی دارد که امیدوار هستند به بازی مهم جمعه برسند اما حتی اگر بازیکنی مانند دیبالا در ترکیب نباشد این یوونتوس است که از نظر بازیکن نیز از لیون پیش است و این عامل را باید در زمین با عملکرد خوب ثابت کند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: